lördag 8 september 2012

Brödprovning

Seriös brödprovning(?)
Efter träningen i torsdags fikade vi och jag bidrog med brödet. Det här var den första seriösa brödprovningen för mig. Nu ska jag börja "lansera" mina bröd och visa vad jag har att komma med. De bröden jag hade med mig var atletbrödet och äpplebrödet.

De var lite skeptiska när jag berättade om ingredienserna i atletbrödet. Men det gick ändå hem!
"Smakrikt, mättande och prisvärt"
"Så j**la gott!"
Bra omdömen med andra ord!

Lavendelbröd med ett vackert "öra"
Stora lavendelbrödet

När jag kom hem från träningen bakade jag av lavendelbrödet. Var så lycklig när jag tittade in i ugnen och upptäckte att det ena brödet börjat utveckla ett fint "öra". Det är precis så jag vill att mina bröd ska se ut! Det behövs inte mycket för att jag ska bli glad!


Lavendelbröd
Brödprovning på Ekströms i Degeberga
På fredag morgon var jag och åt frukost på Ekströms café. Idag var det lavendelbrödets tur att visa vad det gick för!
Lite mer lavendel skulle ha tillsatts för att få fram smakerna ännu mer. Men skorpan var bra!
9,8 av 10 fick jag i betyg från en stamkund i caféet som jag vet är "kritisk"! Så då ska man vara nöjd!

Nästa vecka blir det ännu mer lavendelbröd. Har börjat få beställningar! Har nu bland annat lavendelbröd och atletbröd som jag ska leverera. Härligt när det börjar hända saker!

Sen börjar också mathantverkskursen nästa vecka! Det blir grönsaksförädling hos Paul i Sibbhult! Som jag längtat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar