onsdag 19 september 2012

Matlagningsdag!


Vi började med frukost för att sedan raskt ta itu med dagens uppgift. Det skulle bli 3-rätters meny!



Bra råvaror är A och O




Man kan ha kul i kök
Lägg till bildtext

Våra kreationer

Här visar Paul hur man skär upp lammstek på bästa sätt

Mitt bidrag. Toast med bondbönspesto

Carolines fantastiska äppelpaj. Underbart god!


Min grupps lammstek



Äppelpaj med vaniljsås. Enkelt men oj vad gott det är!



Efter en mycket mättande och god lunch var det dags göra örtsalt. Vi hade ett helt bord med olika sorters kryddor. Det var svårt att uppskatta hur mycket som behövdes för att fylla upp en hel burk. Mycket mer än vad man trodde i alla fall!


Massa goda kryddor


Paul visar hur man gör örtsalt

Jag har dragit igång min nya idé med beställningsbageri på allvar! Nästa vecka ska jag ställa upp på matmarknaden i Kristianstad och sälja surdegsbröd! Det ska bli spännande men jag är en smula nervös. Jag älskar ju mina degar men kommer andra att se charmen i dem..?

Jobbade på Ekströms idag och jag fick till lite "öron"


Mina nya jäskorgar i pil
Minnen från förra veckan i Råshult...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar