söndag 21 oktober 2012

Brödlabbet och framtidsplaner...

Denna veckan har jag varit i kontakt med en butik som vill satsa och börja sälja mitt bröd. Detta var helt oväntat för mig och det vände upp och ner på allt. På ett bra sätt! Sen¨mötet där har jag börjat fundera och fundera! Just nu är jag på jakt efter en bra lokal. Om jag hittar den löser det mycket...

Utöver tankar på mitt egna företag har jag besökt Caroline på Brödlabbet i Stora Råby. Hos henne får man mycket inspiration och nya idéer. Hon är en mentor och förebild för mig! Vi har samma filosofi och med henne kan jag bolla tankar och få bra svar.
Första gången jag träffade henna var förra våren och då var hon i planerandet av sitt bageri. I våras öppnade hon upp och hon bakar endast med ekologiska råvaror och med kärlek. Jag kan säga att hennes bröd verkligen sticker ut i smak. Här tummar man inte på kvaliten!


God morgon Råby!

Bageriet. Stort och fräscht!

Här viks degen...

Populära parmesankex

Sur-sött. Degen känns som en tempurkudde. Härlig!

Goda rågbröd med frön

I denna butiken ska jag förhoppningsvis snart börja sälja mina bröd...

En liten men mysig butik som säljer ostar och delikatesser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar